En bild säger mer än tusen ord

november 1, 2011 at 22:07 4 kommentarer

Jag håller precis på att läsa in mig på Sverigedemokraternas förslag till nytt principprogram, som för närvarande  är ute på remiss inom partiet. Jag skulle tro att det kommer en längre granskning så småningom, men än så länge har jag bara en kort reflektion att dela med mig av.

Det gäller det här med hur SD i utkastet till principprogram är noga med att poängtera hur de inte ser ner på eller vill smutskasta kulturer och folkslag som inte är svenska, även om de vill bevara en tydlig svensk kultur och nationalitetsanda.

Om så är fallet, kanske någon med bättre förståelse för hur partiet tänker än jag lyckas uppamma kan förklara bilden nedan för mig. Den illustrerar avsnittet ”Sverigedemokraterna och mångkulturalismen”, och min undran är varför delbilden längst till höger har inkluderats?

Menar SD kanske att bara andra kulturer klottrar, eller finns det någon bättre förklaring? Dela gärna med er av förslag!

SD och mångkulturalismen

Entry filed under: Hat & Fördomar, Politik & Juridik. Tags: , , , .

Häxbrännare och hedersmördare Hjälper och stjälper är inte samma sak

4 kommentarer

  • 1. Joakim Larsson  |  november 2, 2011 kl. 09:10

    Jag väntar icke utan spänning på vad du kommer fram till. För övrigt är remissen nu avslutad och ett slutligt förslag ska klubbas av partistyrelsen på måndag.

    • 2. certatio  |  november 2, 2011 kl. 10:05

      Jag noterar (med märkbar brist på förvåning) att du inte presenterar något förslag på vilket – konstruktivt – syfte bilden till höger fyller… Go figure, huh?

      • 3. Joakim Larsson  |  november 2, 2011 kl. 10:06

        Det är inte jag som har valt bilden och jag bryr mig i vilket fall inte om sånt.

  • 4. jonteroyal  |  november 3, 2011 kl. 00:30

    Helvete, vilket dokument av blaj! Ser fram emot din dissikering av principprogrammet – själv fick några delar av det mig att skratta högt.


Som Peter Steele formulerade det: "Don't mistake lack of talent for genious". Den här bloggen lämnar inga kvalitetsgarantier...

Något intressant att säga till mig personligen? Maila mig!

Logga in

Senaste inläggen

@Certatio_WP

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Kategorier

Arkiverat

"I am always ready to learn, although I do not always like being taught."
- WINSTON CHURCHILL

"Two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- ALBERT EINSTEIN

"The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it."
- TERRY PRATCHETT

"However beautiful the strategy, you should occasionally look at the results."
- WINSTON CHURCHILL

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
- DOUGLAS ADAMS

"The infliction of cruelty with a good conscience is a delight to moralists - that is why they invented Hell."
- BERTRAND RUSSELL

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- WINSTON CHURCHILL

"All generalizations are false, including this one."
- MARK TWAIN

"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those who think they've found it."
- TERRY PRATCHETT

"If you have ten thousand regulations you destroy all respect for the law."
- WINSTON CHURCHILL

"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."
- DOUGLAS ADAMS

"Everything that every individual has ever done in all of human history establishes the minimum boundary of the possible. The maximum, if any, is completely unknown."
- JOHN TOOBY

Publiksiffra

  • 83,897

